הנחיות בי"ד רבני חב"ד לשבת הקרובה – ויק"פ תש"פ

הנחיות בי"ד רבני חב"ד לשבת הקרובה – ויק"פ תש"פ

ב"ה כ"ג אדר ה'תש"פ

אל כאו"א מאנ"ש ה' עליהם יחיו
שלום רב וברכה,

במענה לשאלת רבים ע"ד ההנהגה בימים אלו, ולאחר שיחות עם בכירים במערכת הבריאות, ולאור העובדה שישנם כאלו שאינם מתייחסים למצב במלוא החומרה, הננו בזה להבהיר כי יש לשמור על ההנחיות של משרד הבריאות במילואן, מי שאינו שומר עליהן מסכן את עצמו ואת כלל הציבור, והדבר הוא בגדר סכנת נפשות ממש.

בנוגע לפעילות בתי הכנסת והמקוואות בקהילות אנ"ש, יש לנהוג לפי הוראות המד"א בכל מקום ומקום, אשר מודע יותר למצב בעירו ומכיר היטב את בני קהילתו.

באופן כללי, בהתאם למצב כעת, הננו להביע דעתנו למעשה במספר נושאים:
א. בבתי כנסת יש לשמור על כמות של 10 אנשים בכל חדר ובמרחק של 2 מטר בין איש לרעהו. במידת הצורך יש לקיים מספר מנינים בחדרים נפרדים. לשמור על היגיינה, לרבות סבון ליד כל ברז ומגבות נייר. יש לדאוג לאוורור מירבי, ולכן אין להתפלל במקלטים תת-קרקעים וכיו"ב. במקרה שלא נשמרים הסייגים הנ"ל יש להפסיק את הפעילות ולסגור את בית הכנסת.
ב. במצב הנוכחי, כל מי שאינו חש בטוב מכל סיבה שהיא, מי שסובל ממחלות רקע ובעיות רפואיות, גברים בגיל מבוגר, נשים וילדים לא יבוא לבית הכנסת.
ג. אין לקיים קידושים לאחר התפילה.
ד. בכל בית כנסת חובה למנות אחראי (מהגבאים או מציבור המתפללים), שיפקח על ביצוע כל הנ"ל. במידה ולא מינו אחראי בבית כנסת או במידה שבית הכנסת לא שומר על הכללים, יש לצאת מבית הכנסת באופן מיידי ולהתפלל בבית.
ה. במקוואות גברים יש לשמור על הוראות החיטוי וההיגיינה של משרד הבריאות במילואן, עד 10 אנשים בלבד במקוה במרחק של 2 מטר ביניהם וטובל אחד בבור הטבילה.

במידה ויהיו שינויים משמעותיים בהנחיות מהרשויות, נעדכן את ציבור אנ"ש לגבי המשך ההתנהגות בכל האמור לעיל. עלינו לזכור את אשר עורר כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו ריבוי פעמים, שנמצאים אנו ב"ארץ אשר תמיד עיני ה' אלקיך בה" ואין מה להיבהל מהמצב, אלא להגביר את בטחוננו בה' יתברך, ולהרבות בתורה, תפילה וצדקה, ולהתכונן לקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש.
בברכת 'והסירותי מחלה מקרבך'.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט